۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۶۱۹۰۷۰
معاون آموزش حوزه‌ علمیه خوزستان مطرح کرد؛

درخواست راه اندازی سطح ۴ | استقبال حوزه علمیه خوزستان از نظام آموزشی جدید

درخواست راه اندازی سطح ۴ | استقبال حوزه علمیه خوزستان از نظام آموزشی جدید
حجت الاسلام نعمت تبار با اشاره به استقبال حوزه علمیه استان خوزستان از نظام آموزشی جدید، گفت: درخواست سطح ۴ به حوزه علمیه قم را دادیم و در این باره توافقاتی حاصل شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام نعمت تبار، معاون آموزش حوزه‌ علمیه خوزستان، پیش از ظهر امروز، در نشست صمیمانه معاونان مرکز مدیریت و مدیران حوزه‌های استان با امام جمعه اهواز، با اشاره به فعالیت بیش از ۵۰ مدرسه علیمه، چندین مؤسسه و یک مدرسه غیرحضوری برای طلاب شاغل در استان، اظهار داشت: تعداد بالای طلاب و درس‌های خارج یک فرصت خوب و برکت است که در عین حال کار‌ها و نظارت بر همه مدارس را با توجه به کمبود نیرو برای معاونت آموزش سخت کرده است.

معاون آموزش حوزه‌ علمیه خوزستان عنوان داشت: نظام آموزشی جدید در سه مدرسه استان پیاده سازی شد، البته ۲۰ مدرسه دیگر درخواست نظام آموزشی جدید را دادند.

حجت الاسلام نعمت تبار خاطرنشان کرد: شورای عالی حوزه علمیه قم متوجه شده که با برنامه‌های جاری و نظام آموزشی کنونی نمی‌توان، طلبه‌ای تربیت کرد که پاسخگوی همه نیاز‌های جامعه باشد؛ از این رو نظام آموزشی جدید راه اندازی شد و حوزه‌ها به سمت آن گرایش پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه نیمی از حوزه‌های استان در سال آینده تحصیلی، نظام آموزشی جدید را تجربه خواهند کرد، بیان داشت: امورات و خدمات آموزشی، برگزاری کلاس ها، انتخاب درس طلبه ها، حضور و غیاب ها، برگزاری آزمون‌های کتبی و شفاهی، امورات اساتید و تأمین آنها، پرداختی اساتید و کادر مدارس با معاونت آموزش است.

معاون آموزش حوزه‌ علمیه خوزستان با بیان اینکه آزمون شفاهی پایه‌های سوم، ششم و هشتم در درون استان و از سوی اساتید ما و با نظارت حوزه علمیه قم صورت می‌گیرد، تصریح کرد: در امتحان پایه دهم کماکان از اساتید قم بهره می‌بریم؛ هر چند که از سوی آیت الله موسوی جزایری درخواست داده شد تا درون استانی و از سوی اساتید خوزستانی صورت پذیرد.

حجت الاسلام نعمت تبار با بیان اینکه طلاب ما تا پایان سطح ۳ در استان به تحصیل اشتغال دارند، ادامه داد: درخواست سطح ۴ داده شده و توافقات حاصل شده منتهی نیازمند پیگیری‌های بیشتر است، از این طریق قصد داریم از مهاجرت طلاب استان به قم جلوگیری کنیم.

وی گفت: بحث اساتید حکم دار، مدیران و کادر مدارس و مجوز درس خارج، تأسیس مدارس و تغییر کاربری شان خدمات معاونت آموزش است./۹۴۵۶/پ310/ب1

گزیده‎ای از خبر را می‎توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
حاتم شرفی
ارسال نظرات